6 κακές συνήθειες που πρέπει να κόψεις σήμερα

"Breaking the habit", που λένε και στο χωριό σου

0
344

«Breaking the habit», που λένε και στο χωριό σου

Σε πρώτη ανάγνωση, οι μικρές, καθημερινές κακές συνήθειες μπορεί να μην είναι το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις για τον οργανισμό σου, αλλά οι μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία και την σωματική σου ευεξία είναι πιο σοβαρές απ’ όσο φαντάζεσαι.

1. Καμπουριάζεις όταν κάθεσαι στον υπολογιστή

Ξέρουμε ότι όταν είσαι στη δουλειά και πρέπει να κάνεις χιλιάδες πράγματα μέσα σε λίγο χρόνο, η στάση του σώματός σου στην καρέκλα είναι το τελευταίο πράγμα που σε απασχολεί ΑΛΛΑ. Εκτός του ότι καταπονείς την πλάτη και τη μέση σου, καταστρέφεις τη φυσική στάση του σώματός σου. Με λίγα λόγια την κορμοστασιά σου.

Τι προτείνουμε:
Όταν πιάνεις τον εαυτό σου να καμπουριάζει, κάτσε όσο το δυνατόν πιο πίσω στην καρέκλα και πίεσε τη σπονδυλική σου στήλη στην πλάτη του καθίσματος. Επίσης, φρόντισε να σηκώνεσαι τουλάχιστον ανά μία ώρα και προσπάθησε να ανακάθεσαι συχνά πάνω στην καρέκλα ώστε να μοιράζεις ισόρροπα το βάρος σου.

2. Τρως σνακ αντί για κανονικό γεύμα

Αν μετρήσεις πόσα πράγματα τσιμπολογάς κατά τη διάρκεια της ημέρας σου θα εκπλαγείς: Ένας καφές (με αρκετή ζάχαρη) στο δρόμο για τη δουλειά, δύο δαγκωνιές από την τυρόπιτα της φίλης σου πριν ξεκινήσετε τη βόλτα, λίγο κέικ που περίσσεψε από χτες πριν πας να δώσεις μάθημα.
Όταν είσαι πολύ απασχολημένη, το να τσιμπολογάς λιχουδιές μοιάζει πολύ πιο εύκολο από τα να φας ένα κανονικό γεύμα, αλλά αυτή η τακτική μπορεί να στραφεί εναντίον σου αν προσπαθείς να διατηρήσεις το βάρος σου.

Τι προτείνουμε:
Αντί να ικανοποιείς την πείνα σου με κάτι γρήγορο από το δρόμο, ξύπνα 20 λεπτά νωρίτερα και βράσε δύο αυγά ή πάρε μαζί σου αποξηραμένα φρούτα και ένα μιξ από αμυγδαλοκαρύδια που τρώγονται εύκολα, ακόμα και όταν περιμένεις το λεωφορείο.
Και κάτι ακόμα: Το γεύμα σου φρόντισε να περιέχει πάντα πρωτεΐνες γιατί αυτές σε κάνουν να αισθάνεσαι χορτάτη και δίνουν ενέργεια στον οργανισμό σου και όχι η πίτα που σου σου γυάλισε από τη βιτρίνα του τυροπιτάδικου.

3. Το «συνοδευτικό» τσιγάρο

Μιλάμε γι΄αυτό που καπνίζεις όταν πίνεις ποτό/κοκτέιλ, κάνεις διάλειμμα στη δουλειά, χωνεύεις μετά το φαγητό ή χαλαρώνεις το βράδυ στο μπαλκόνι. Φίλη, ΑΚΟΥΣΕ μας. Ακόμα κι ένα τσιγάρο να κάνεις κάθε δύο εβδομάδες σου κάνει κακό ενώ, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, ακόμα και η χρήση light τσιγάρων κρύβει αυξημένο ρίσκο για καρδιοαγγειακή νόσο. Είπες κάτι για το ηλεκτρονικό; Οι γιατροί δεν ξέρουν ακόμα τις επιδράσεις του μετά από μακροπρόθεσμη χρήση.

Τι προτείνουμε:
Το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε: Ξεφορτώσου ό,τι είδος τσιγάρο κυκλοφορεί στην τσάντα σου και ενημέρωσε φίλους, ξαδέρφια, κουμπάρους και γείτονες ότι προσπαθείς να το κόψεις –godemit- ώστε να πάψουν να σου προσφέρουν όταν είστε έξω (Αλήθεια, βοηθάει).
Μπορείς να γίνεις ακόμα πιο δημιουργική αν ζητήσεις από τη φίλη σου να σε χρεώνει 20 ευρώ κάθε φορά που τη ρωτάς «Μήπως έχεις ένα τσιγάρο;».

4. Κάνεις τις δουλειές σου αργά το βράδυ

Ναι, ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι να σβήσεις τη λίστα με τα things to do για να κοιμηθείς ήρεμη, αλλά αν αυτή η συνήθεια σε χτυπάει  γύρω στη μία τα μεσάνυχτα, το μόνο που καταφέρνεις είναι να ταλαιπωρείς τον εαυτό σου. Στην ουσία, η έξτρα ενέργεια που καταναλώνεις εκείνη την στιγμή αφαιρείται από αυτή που χρειάζεσαι για να κινηθείς την επόμενη ημέρα.

Τι προτείνουμε:
Όπως έχεις βαρεθεί να ακούς, χρειάζεσαι τουλάχιστον 8 ώρες ύπνο. Έτσι, το να ορίσεις μία ώρα που σβήνεις τα πάντα και κοιμάσαι no matter what είναι σημαντικό.
Έχεις ακόμα απιθανικομύρια πράγματα να κάνεις; Φτιάξε μία λίστα με τις προτεραιότητες σου. Πολλά από αυτά που έχεις να κάνεις γίνονται λιγότερο πιεστικά αν τα δεις γραμμένα στο χαρτί. Και παρά τη σοφή ρήση «μην αφήνεις για αύριο, αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα»-ειλικρινά τώρα- πόσα από αυτά είναι ΤΟΣΟ επείγοντα;

5. Το παρακάνεις με τα υποκατάστατα ζάχαρης

Το να πίνεις ένα κουτάκι αναψυκτικό με μηδέν θερμίδες, μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι ότι ξεγελάς τον οργανισμό σου, αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Τα τεχνητά γλυκαντικά μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία του θυρεοειδή σου, άρα το  μεταβολισμό σου, άρα το βάρος σου.

Τι προτείνουμε:
Αντί να ανοίξεις αυθόρμητα το κουτάκι με το αναψυκτικό, πιάσε το μπουκάλι με το νερό. Το πιο πιθανό είναι ότι η επιθυμία σου για κάτι ανθρακούχο οφείλεται σε μία ελαφριά αφυδάτωση.

Εναλλακτικά, πειραματίσου με διάφορες γεύσεις από κρύο τσάι (πλέον υπάρχουν σε αφθονία στα περίπτερα) τα οποία και θα σου δώσουν την γλυκιά γεύση που θέλεις και θα σε ενυδατώσουν (απλώς χωρίς τις γλυκαντικές ύλες).

6. Κοιμάσαι με ανοιχτό το lap top ή το ipad

Ξέρουμε πόσο ωραίο είναι να σε παίρνει ο ύπνος βλέποντας ταινία ή πόσο απολαυστικό είναι να στέλνεις μηνύματα με εκείνον την ώρα που βρίσκεσαι κάτω από τα σεντόνια, αλλά οι ηλεκτρονικές συσκευές επηρεάζουν την ποιότητα του ύπνου σου.  «Το μπλε φως που εκπέμπουν οι ηλεκτρονικές συσκευές μειώνει το ποσοστό της ορμόνης του ύπνου», εξηγούν οι ειδικοί.

Τι προτείνουμε:
Αν θέλεις να χαλαρώσεις πριν κοιμηθείς καν’το, αλλά ίσως με διαφορετικούς, λίγο πιο old school τρόπους που θα σε βοηθήσουν περισσότερο από το να στέλνεις μηνύματα στο κινητό.

Δηλαδή: Διάβασε. Άκου μουσική από το ραδιόφωνο. Κάνε μερικές διατάσεις.
Κατάγραψε τις σκέψεις σου σε ένα χαρτί.